5 sposobów na poprawę retencji pracowników w restauracji

5 sposobów na poprawę retencji pracowników w restauracji

Poprawa retencji pracowników restauracji to proces, który ma na celu zatrzymanie zadowolonego pracownika w firmie. Jest to bardzo ważne dla każdej restauracji, ponieważ utrata jednego pracownika w szczycie sezonu może kosztować firmę utratę reputacji i tysiące złotych. Aby zapobiec utracie pracowników, restauratorzy mogą stosować różne popularne strategie retencyjne dla gastronomi.

Problem rynku pracowników w gastronomi nasilił się przez pandemie COVID-19. Ponieważ pracownicy muszą odnaleźć się w nowych realiach obostrzeń i radzenia sobie ze zirytowanymi klientami, którzy sprzeciwiają się noszeniu maseczek i innym środkom ostrożności.

Oto 5 sposobów na zminimalizowaniu retencji pracowników w restauracji:

  1. Zapewnij regularne szkolenia i możliwość doskonalenia swoich umiejętności. Szkolenie krzyżowe po stronie pracownika podnosi kwalifikacje i rozwija karierę. Po stronie pracodawcy jest nieocenione w przypadku gdy inni członkowie personelu odchodzą lub są chorzy. Taktyka umożliwia wdrożenie pracownika wszędzie tam, gdzie jest aktualnie potrzebny.
  2. Oferuj możliwość awansu w swojej restauracji. Większość pracowników zostałaby w firmie dłużej gdyby mieli możliwość awansu. W USA standardem jest wyznaczanie jasnych wytycznych, które pracownik musi umieć i osiągnąć w firmie, aby awansować na nowe stanowisko.
  3. Zbuduj przyjazną atmosferę w restauracji. Kultura organizacyjna restauracji powinna bazować na współpracy zespołu, nie na konkurencji i wyniszczeniu.
    Personel, który wie, czego się od niego oczekuje, skupia się na osiąganiu celu i wyników.
  4. Doceniaj wysiłki pracowników i pamiętaj o nich w czasie świąt. Poświęć trochę czasu na rozmowę i okazanie uznania za ciężką pracę, zapytaj, jak sobie radzą, i wysłuchaj ich uwag. Rozmowy z pracownikami podnoszą im lojalność, satysfakcję i zmniejszają stres.
  5. Popraw proces rekrutacji do restauracji. Podstawa problemu retencji pracowników leży już na samym początku, podczas rekrutacji nowych pracowników. Oceń czy będą pasować do kultury firmy i dobrze wpisywać się w obecny personel.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.